Namaku Dea Hobiku Mencuci


Namaku dea. Hobiku sekarang mencuci. Hihihi.
Norak yah?
Biarin weeek. Makluum. Dulu saya di rumah ada yang nyuciin. Sekarang nyuci malah jadi hobi.
Nyuci itu penuh kontemplasi.
Saya kayak lagi membiarkan dosa-dosa saya terbilas bersama cucian-cucian saya yg terbilas
Saya menemukan esensi hidup seperti mencuci. Kotor, bilas lagi, kotor, bilas lagi.

Hihihi.
Nyuci-nya saya tentu spesial.
Saya nyuci untuk suami. Yaaa semacam kewajiban memastikan stok pakaian bersih suami..
Dan nyuci adalah jawabannya..

Dan suatu kali suami saya mendekati saya yang sedang nyuci, dan berkata,

“Sayang, kita tidak pernah tau nantinya air bilasan cucian kamu inilah yg akan membawamu ke syurga...banyak hal yg kita sangka kecil ternyata akan membawa kita ke syurga”

:)

Dan saya makin cinta. Padanya si suami dan pada-Nya yang mengizinkan bersuami dia. 

Postingan terkait:

1 Tanggapan untuk "Namaku Dea Hobiku Mencuci"

Anonim mengatakan...

Subhanallah...

Saya juga jadi hobi nyuci sejak jauh dari ortu mbak ^^

Comment